poniedziałek, 8 września 2014

Częste mycie skraca życie.


W przypadku psów można by stwierdzić, że coś jest w tym powiedzeniu, ponieważ częstymi kąpielami niszczymy naturalną ochronę psa, czyli warstwę łojową skóry.
Dlatego kąpać, owszem, ale wtedy kiedy jest to naprawdę konieczne. 


Kenzi skończyła 6 miesięcy, więc jest to wiek, w którym można taką pierwszą kąpiel przeprowadzić.
Z racji tego, że ancymon po letnich harcach był zakurzony jak futro babci wiszące w szafie od dziesięciu lat, toteż trzeba było zainterweniować.
Zakupiłam szampon dla szczeniąt i przeszłam od myśli do czynów.
W swej naiwności sądziłam, że wszystko pójdzie jak z płatka, a raczej pierwsza kąpiel spłynie po Kenzi jak po przysłowiowej kaczce.

UWAGA! Odkrycie roku. Okazuje się, że szaleństwo w wodzie nad jeziorem, czy też w przyblokowych kałużach, to nie to samo co oblewanie wodą w metalowej wannie.

Kenzi jak szybko znalazła się w wannie tak szybko chciała z niej wyjść. W tym wypadku bycie mokrym nie było fajne.

Przy okazji popełniłam jeden podstawowy błąd. Nie posiadałam maty anty-poślizgowej, przez co utrzymanie dziewuchy kiedy łapy same jej się ślizgały było dość trudne.
Potem po opatuleniu jej ręcznikiem nie pomyślałam o tym, że mogę wykorzystać jej fascynację suszarką i po prostu szybko ją osuszyć.

Od kąpieli minęło kilka dni, Kenzi ma się dobrze. Za to ja nauczyłam się jednego, nie zakładać   z góry, tylko skorzystać z doświadczenia innych.
Jeśli nie chcecie długo wraz ze swoją łazienką dochodzić do siebie po wizycie czworonoga polecam dwa artykuły: Kąpanie szczeniąt oraz Bezstresowe kąpanie psa.

8 komentarzy:

  1. Mata antypoślizgowa jest potrzebna nie tyle po to, aby było łatwiej utrzymać psa w wannie, ale aby pies mógł pewniej się niej poczuć - wcale nie dziwi mnie, że pies chce uciekać z miejsca, w którym ledwo może ustać na łapach. Stoją na pewnym gruncie czuje się znacznie bezpieczniej i łatwiej jest wtedy przyzwyczaić do kąpieli.
    Nawiasem, to o kąpielach to popularny mit, na który zżymają się groomerzy, zwłaszcza, jeżeli chodzi o dorosłe psy. Poza tym, warto dbać o to, żeby nasz pies był czysty na co dzień, ze względu na swoje własne zdrowie - nie wiem, jak Ty, ale ja swojego psa przytulam, również do twarzy i całuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do maty masz absolutną rację, dlatego bije się w piersi za to niedopatrzenie.
      Jak najbardziej należy dbać o czystość swojego pupila. Jak pies jest brudny należy go okapać, jednak uważam, że jeśli sytuacja tego nie wymaga nie ma potrzeby np. co tydzień kąpać psa. Zresztą nie tylko dzięki kąpieli nasze czworonogi są czyste i pachnące. Szczotkowanie i dbanie o zęby, też do tych zabiegów należą.

      Usuń
  2. U nas częste kąpiele są konieczne, bo sucz, zostając w klatce pod naszą nieobecność dostaje ślinotoku i ciągle skleja jej się futro. Na szczęście dostaliśmy kiedyś do testów szampon w spray'u marki FURminator, dzięki któremu kąpiemy Bonę trochę rzadziej (LINK: http://piesoswiat.blogspot.com/2014/04/72-kilka-sow-o-furminator-deodorizing.html)
    Pozdrawiamy, Asia i Bona

    OdpowiedzUsuń
  3. Kąpałam swojego psa na razie jakieś cztery razy. Odkryłam, że boi się, gdy woda uderza o dno kabiny. Teraz na szczęście lęk już pokonany i nie ma większych problemów. Z suszarką tak samo, chociaż problemy też były. ; )
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam: http://foxklembektemperamentu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja muszę swojego psa kąpać co da tygodnie, bo to rasa Shih-Tzu. Ogólnie one wymagają sporej pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza kąpiel Nitro była taka jak kolejne. Na szczęście nie mieliśmy większych problemów. Piecho sam wskakuje do wanny i w niej stoi dopóki nie pozwolę my wyjść. Nie jest zachwycony, ale przynajmniej nie ucieka i się nie wierci.

    pzdr i powodzenia w kąpielach ;) Później będzie już tylko lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat w przypadku mojego psiaka to raczej nie ma znaczenia. Po prostu on lubi się kąpać i nigdy nie sprawiało mu to problemu. Dlatego jak kupuję kosmetyki w sklepie groomerskim https://sklep.germapol.pl/ to zawsze biorę ich trochę więcej, gdyż nie wiem kiedy mi się skończą.

    OdpowiedzUsuń
  7. 29 year old Programmer III Ellary Pedracci, hailing from Noelville enjoys watching movies like Aziz Ansari: Intimate Moments for a Sensual Evening and Rafting. Took a trip to Kalwaria Zebrzydowska: Pilgrimage Park and drives a E-Class. sprawdz innych uzytkownikow

    OdpowiedzUsuń